“Bij Adecco is het altijd mogelijk om door te groeien”

  • 5/06/2024
  • 13:30
Labels:
  • Adecco Group

Elke maand zetten wij een medewerker in de kijker. Deze keer is het de beurt aan Francesco Mitrione, Branch Office Agent, om ons te vertellen over zijn dagelijkse werk en zijn carrière bij Adecco..

Branch Office Agent, wat houdt dat precies in?

Ik houd me bezig met tweedelijnsproblemen en vooral met het netwerk. We beheren het netwerk van A tot Z voor de nieuwe kantoren, van de creatie tot het onderhoud en de probleemoplossing.

Is uw job voortdurend aan het evolueren?

Zeker! Er zijn altijd nieuwe technologieën, nieuwe oplossingen, ... het blijft maar evolueren. Als men in de IT werkt, moet men zich voortdurend bijscholen om up-to-date te blijven. Onze manier van werken is ook veranderd. Vroeger had elk land bij Adecco zijn eigen infrastructuur, zijn eigen werkwijze. Vandaag proberen we de configuratie overal hetzelfde te laten zijn, we zijn alles aan het globaliseren.

Hebt u altijd in de IT-sector gewerkt?

Ik begon bij de help desk op de eerste lijn bij Adecco. Ik nam de telefoontjes aan, creëerde de tickets en loste kleine problemen op. Maar ik wilde doorgroeien. Dus toen ik de vacature voor de functie van Branch Office Agent zag, sprak ik erover met mijn manager en hij gaf me die kans. Aangezien ik niet aan alle vereiste kwalificaties voldeed, heb ik een proefjaar gedaan waarin ik liet zien dat ik super gemotiveerd was en dat ik wilde leren en groeien. En nu ben ik al één jaar Branch Office Agent. Dat is ook wat ik waardeer bij Adecco: er is altijd de mogelijkheid om door te groeien. Zo is er bijvoorbeeld een e-learning platform beschikbaar voor ons, en kunnen we ook andere trainingen volgen. En persoonlijk moedigt mijn manager me echt aan om te groeien en uit mijn comfortzone te stappen, dat waardeer ik enorm.

En wat vindt u juist leuk aan dit werk?

Het is geen 'vaste' baan: ik kan op het hoofdkantoor werken, maar ik kan ook door heel België reizen. Naar de kantoren gaan stelt me in staat om lokaal oplossingen te zoeken, systemen te onderhouden en problemen op te lossen. En het werk is echt gevarieerd, het is geen repetitieve taak, dat vind ik erg leuk.

Is er een project dat u is bijgebleven tijdens uw carrière bij Adecco?

Ik zou zeggen het DNA-project, een project voor de herstructurering van het netwerk binnen Adecco. Het is me bijgebleven omdat het een grote opdracht was en er enorm veel mensen aan hebben gewerkt. Het was zowel leuk als stressvol. Natuurlijk waren er andere gedenkwaardige momenten, maar ik zou zeggen dat dit het project is dat mij het meest heeft geraakt.

Nog een laatste woord toe te voegen?

Ik wil echt alle mensen in de kantoren bedanken. Ze hebben veel geduld en blijven altijd goedgehumeurd als ik de problemen probeer op te lossen waarmee ze te maken hebben. Dat is echt belangrijk en het stelt me in staat om in een leuke sfeer te werken.

De Adecco-ervaring in 3 woorden volgens Francesco

  • Uitdaging: we krijgen vaak verzoeken van de kantoren waarvoor we passende oplossingen moeten vinden, het is altijd een uitdaging.
  • Stress: als een kantoor bijvoorbeeld geen netwerk meer heeft, is dat behoorlijk stressvol omdat we het probleem zo snel mogelijk moeten oplossen om te voorkomen dat het invloed heeft op de business.
  • Plezier: iedereen is altijd goedgehumeurd, in een familiaire sfeer, het is echt aangenaam om bij Adecco te werken.
  • De carrière van Francesco bij Adecco

  • 2018 – 2022: Medewerker bij de helpdesk
  • 2022: In proefperiode voor de functie van Branch Office Agent
  • 2023 – heden: Branch Office Agent